“Kandırıldıklarını düşünüyorlar” dedi…

Kazan “Hukuk öğrencileri göçebe gibi”

Sakarya Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrenciler “hukuk binası” istiyoruz diye isyan ederken, öğrencilere bir destek de Sakarya Barosu Başkanı Zafer Kazan’dan geldi.

Kazan, öğrencilerin sağlıksız koşullarda eğitim gördüğünü öne sürerek, bina sorununun ivedilikle çözülmesini istedi. Gazeteci Hülya Sürücü’ye konuşan Başkan Kazan, “Öğrenciler göçebe gibiler ve kandırıldıklarını düşünüyorlar. Bina bir an önce hayata geçirilmeli” dedi.

İşte Baro Başkanı Zafer Kazan’ın o çarpıcı açıklamaları:

“EĞİTİM DİBE VURDU”

“Türkiye’de eğitim konusunda ciddi problemler var. Sakarya Üniversitesi’nde de hukuk fakültesi binasının olmayışı bu problemlerden sadece biri…

Hukuk eğitimi, müfredattaki sıkıntılar, hoca kadrosunun eksikliği derken, bütün bunların üstüne hukuk fakültesi binasının olmaması da eklenince eğitim iyice dibe vurdu.

“ÖĞRENCİLER GÖÇEBE GİBİ”

Öğrenciler göçebe gibi. Bir salondan diğerine gidiyorlar, nerde ders görecekleri konusunda belli bir yerleşkeye sahip değiller.

SAÜ’de mülkiyeti olmayan bir hukuk öğrenimi sözkonusu. Mülkiyetinde olan binası yok. Bir defa bu büyük bir eksiklik. Hukukçu, kendisini hukuk fakültesine ait hissetmek ister. Tüm bu eksiklerle birlikte binanın olmaması eğitimi iyice dibe vurduran bir problem. Derhal çözümlenmesi lazım.

“KAĞIT ÜSTÜNDE FAKÜLTE KURMAKLA OLMAZ”

Daha önce Tıp Fakültesi vardı, öğrencileri Sakarya Üniversitesi öğrencileriydi ama çocuklar Kocaeli’de eğitim gördüler. Mezun oldular yine binaları yoktu. O zaman sormazlar mı, neden fakülte kurdunuz diye… Kağıt üstünde fakülte kurup öğrencileri okutmanın alemi nedir? Madem bina yoktu, o zaman neden fakülte açtınız ki? “Biz fakülteyi açalım da eksiği nasıl olsa tamamlarız” mantığı yanlış. Bu anlayış her zaman için kaybettiren bir anlayıştır.

“MÜHENDİSLİK MANTIĞI İLE HUKUK EĞİTİMİ”

Bu ihtiyaç, hukuk eğitiminin en temel noktalarındandır. Müfredat, hukuk eğitimine göre planlanmalıdır. SAÜ’de şöyle bir garabet var; öğrenciler mühendislik mantığı ile hukuk eğitimi aldılar. Bizim bir yılda gördüğümüzü yarım yılda gördüler. Şimdi bir yıla çıktı, zaten doğrusu da buydu.

Hukuk Fakültesi olması gereken hale gelmeli,  hem hoca kadrosundaki eksiksik giderilmeli, hem de Hukuk Fakültesi’ne, olması gereken standartta bina yapılmalıdır. “Fakülte kurduk” demekle olmaz bu işler… Bu eksiklerler ivedilikle giderilmelidir.

“HOCALAR DIŞARDAN GELİYOR”

Hoca kadrosu eksik. İstanbul’dan ve Kocaeli’den gelen hocalarla takviyeler yapılıyor. SAÜ’nün kendine ait kadrosu zayıf, bu kadro güçlenmeli. Hocalar birden fazla yerde görev yapıyor. Bu da eğitimin ayrı bir sıkıntısı…

“KANDIRILDIKLARINI DÜŞÜNÜYORLAR”

Rektör ilk geldiği yıldan beri “bina yapılacak” dedi. Öğrenciler de bunu hatırlatıyor. Hatta okumaya gelenler burada bina var zannettiler. Bina olmadığını görünce de haliyle sorguladılar ve kandırıldıklarını düşündüler. Madem bina yoktu, o zaman neden tabela astınız diye sordular. Haklılardı.

“BODRUM KATINDA VE PENCERESİZ”

Sınıflarda taşlarda oturanlar var, öğrenciler oksijensiz kalıyorlar. Ders yaptıkları ortamı biliyoruz. Havalandırma penceresi bile yok. Bodrum katında bir yer. Bu şartlarda ne kadar sağlıklı eğitim olabilir ki? Yani öğrencilerin eğitim aldığı ortamlar ve şartlar sağlıksız. Böyle eğitim olmaz.”

(Haber Hülya Sürücü